Distress Oxide achtergrond



In dit bericht laat ik jullie zien hoe ik met "Distress Oxides" achtergronden maak.
Je zal zien dat ik hierbij ook mijn werkblad gebruik dat ik in een eerder bericht getoond heb.

Ik probeer je aan de hand van foto's te tonen hoe ik te werk ga.
Je hebt hiervoor niet veel nodig:

  • Distress Oxides ( Ik heb ze gekocht bij "Hobbycompleet de Duif" de webshop staat tussen mijn leuke pagina's in de linkerkolom 😉)
  • Water spuit
  • Papier dat dik genoeg is om op te werken
  • Heattool (ook van "Hobbycompleet de Duif")
  • Doek om je werkoppervlak zuiver te maken
Ik heb voor deze 3 kleuren gekozen. 









Ik begin met "Worn lipstick" op mijn werkblad
aan te brengen.
Vervolgens "Broken china"
Tenslotte "Wilted violet"
Dan ga ik met mijn watersprayer erover totdat het nat genoeg is, je ziet druppels verschijnen.
Hier de foto met twee close-ups in verwerkt.















Wanneer je met papier erin gaat en je bent niet tevreden van het resultaat, kan je altijd water bij sprayen. Je gaat dan gewoon terug met je papier over je werkoppervlak.









Nu komt je heattool te voorschijn,
deze gebruik je om je inkt te drogen. Je ziet dan hoe je achtergrond eruit ziet.
Wil je nog wat extra actie op je achtergrond, dan ga je gewoon weer met je papier over je werkvlak. Dat droog je met de heattool. Op deze manier kan je eindeloos doorgaan, totdat je tevreden bent. ( of totdat je inkt niet meer mooi is op je werkblad 😁)














Mijn resultaat: Ik ben met beide stroken twee maal door mijn oppervlak gegaan.








Hier volgen nog enkele achtergronden die ik op deze manier gemaakt heb.







Hoop dat jullie het duidelijk vinden en het zeker eens proberen!
Groetjes Kathleen




Reacties

Populaire posts van deze blog

Kaartje sketch challenge Craft Sensations

Doosje Tutorial